הליך הסגרה בארה"ב נגד ישראלי בגין עבירות מס

לראשונה ביצעה פרקליטות המדינה הליך הסגרה בארה"ב נגד ישראלי בגין עבירות מס. בסוף השבוע שב אהרון בראשי מארה"ב לישראל, לצורך העמדתו לדין, במסגרת הליך הסגרה שננקט נגדו.

בראשי (63) היה מבוקש על-ידי הרשויות בישראל במשך כ-10 שנים בגין עבירות של התחמקות מתשלום מס הכנסה ומס ערך מוסף בסך של כ-17.5 מיליון שקל בין השנים 1997-2011.

במהלך הליך ההסגרה, ועוד לפני שבית המשפט בארה"ב נתן את פסק דינו בעניין, החליט בראשי להסגיר את עצמו ולחזור לארץ, להודות בחלק מהעבירות שיוחסו לו ולחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות.

באת-כוחו של בראשי, עו"ד אירית באומהורן, מסרה כי בינה לבין הפרקליטות התנהל משא-ומתן ארוך, שנמשך מעל שנה, לגבי תנאי הסדר הטיעון עם בראשי ותנאי חזרתו לארץ. לדבריה, לקח זמן עד שהמשא-ומתן הבשיל, אבל היה ברור כל העת שבראשי מתכוון לחזור לישראל. "בראשי נולד בירושלים, וכוונתו הייתה לחזור ולגור בירושלים וגם לשלם את חובו לחברה", מסרה.

לדברי הפרקליטה, במסגרת הליך ההסגרה לא נבחנה השאלה האם בית המשפט בארה"ב אכן מוסמך להסגיר את בראשי בגין עבירות מס. "כבר בדיון הראשון בארה"ב, ובהנחייתי, הודיע בראשי כי הוא מסכים להסגרה, וכי ממילא התכוון לחזור לישראל", ציינה.

‏‫גלובס,‫ 23.12.2012‬